söndag 7 oktober 2012

Så har helgen gått igen!

Denna helgen har varit mycket intensiv och nu väntar en heltidsvecka till med flera uppbokade kvällar OCH heltidsplugg på det. Fredagseftermiddagen hade jag sett fram emot men den bara försvann. Jag var hemma med sonen och ägnade honom lite tid. Sedan fick vi köra iväg ut i skogen för att hämta dottern hos en kompis och därefter inhandla lite mat till kvällen. Jag hann inte vila nåt precis. Jag däckade i soffan när barnen somnat. På lördagsmorgonen fick jag i alla fall lite sovmorgon. Det var mycket skönt. Halva lördagen ägnades åt att försöka hinna ikapp huset som vanligt. Vi har inte hunnit dammsuga på två veckor och tvätthögen växer och allt är i en enda röra. Fredrik tog utomhus som också ser ut som en enda röra. Han fick klippt gräset förhoppningsvis en sista gång innan vintern kommer. Vi hade ett bra samarbete och hann med en del av det vi var tvungna till att göra. Efter maten åkte vi alla iväg på Sofies konståkningsträning för att direkt därefter åka till Långaryd för att fira barnens kusin N som fyller 7 år nästa vecka.

Vi fick en trevlig och avkopplande kväll. Tjejerna lekte hela tiden och Kasper spelade på telefonen en del och så lekte han lite med N:s killkusiner. Vi stannade en bra stund fram på kvällen och barnen somnade i bilen.

Väl hemma var det bara att ställa mobilen på väckning vid 6-tiden och upp och göra sig iordning för en tur till skolan. Just det! På en söndag. Jag och min skrivpartner hittade inget alternativ till att plugga då båda måste göra heltid på sin praktikplats. Det blev frukost i bilen och en ganska trött färd genom höstsverige. Jag och K satt fram till klockan 13.00 sammanlagt 5 timmar i sträck och gjorde ett förslag till två nya enkäter som måste bedömas denna vecka. Vi hann bara med att skriva en kladd vilket kommer innebära en hel del kvällsarbete nu ikväll och imorgon kväll. De måste redigeras och renskrivas. Det fick bli middag på Mcdonalds på vägen hem och det var inte alls särskilt gott.

Väl hemma fick jag möjlighet att vila då min man tog med sig barnen ut i trädgården för att montera ner studsmatta, plocka undan krukor och annat inför vintern. Tyvärr valde barnen att spela innebandy precis utanför fönstret där jag låg så det blev inte så mycket vila i lugn och ro. Jag gick upp och kände mig ganska irriterad. Troligen för att jag har för mycket omkring mig. Vi fikade lite på överblivna kex och därefter hade jag en massa planer som jag inte hann med igår men det blev ingenting av det. Jag pysslade lite med Sofie istället då Kasper lekte på sitt rum. Jag fick Fredrik till att montera ner vår myshörna på övervåningen då den inte används till det den är tänkt för. Det ligger bara en massa leksaker där jämt i en enda röra.

Nu är kvällsmaten intagen och diskbänken ser ut som en enda röra med. Fredrik brukar ta den sen. Det är nämligen något av det tråkigaste jag vet!

Bara på detta inlägget har det hunnit bli två avbrott. Första gången då dottern behövde göra sin matteläxa (om vi nu ska hinna med den denna veckan) och andra gången behövde sonen nattas. Han valde att läsa en jättelång bok om Pettson och Findus. Pannkakstårtan. Mysigt i allafall att få en liten stund med honom. Han brukar vara alldeles för trött för att lyssna på saga på kvällen. Ofta väljer han fortfarnade pekböcker för att de går fort att läsa. Helst ska det vara samma bok också. Nu ska jag ta mig en dusch och sedan ska det bara slappas! Eller det var den där enkäten oxå...

Inga kommentarer: