lördag 13 oktober 2012

Höststädning i trädgården

Idag efter lördagens obligatoriska tvättning och dammsugning och undanplockande av saker gick jag och Kasper ut i trädgården och började förbereda den för vintern. Det har ju redan nu några nätter varit minusgrader och frost och snart kommer väl den första snön. Jag satte en sax i handen på honom och vi hjälptes åt att klippa ner vissna perenner. Det blev en hel sopsäck full med döda växter. Det var skönt att vara ute en stund och vi hann precis färdigt innan Kaspers ena kompis ville komma på besök. Vi plockade in trädgårdsmöblerna också. Nu är det bara uterummet kvar. Det tänkte jag ta imorgon. Idag har vi nämligen vädrat våra sängkläder där.

Efter maten drog jag iväg med dottern på hennes konståkningsträning. Hennes farmor kom och spontantittade på henne idag. Det betyder så mycket för Sofie. Hela hon lyser upp. Det var HVmatch idag med så lite knivigt att ta sig från ishallen. Vi åkte till A6 för att inhandla vinterskor till barnen. Vi hittade några jättesnabbt som får duga i år. Hoppas de håller någorlunda i alla fall. Har ju inte jättemycket pengar just nu. Sofie ville fika med så vi unnade oss en fika där. Sofie ville ha en fralla och en jordnötskaka och jag valde en morotskaka till mig. 99 kr för det lilla fikat, men mysigt att kunna göra sådant ibland.

Inga kommentarer: