lördag 27 oktober 2012

Fått en del gjort

Sitter och tittar på invigningen av den nya svenska  Friendsarenan. Jag hade tänkt titta på "Så mycket bättre" men det var så många bra artister med på invigningen så det fick bli det som stod på i stället. Satt med sonen i knät en stund och gosade och han borrade in sitt lilla huvud i min famn och sa att han var trött så jag nattade honom innan vi tog fram myskväll till dotterns stora förtjusning. Hon älskar att vara uppe med bara mamma och pappa. Tyvärr gillar hon inte alls musikprogram utan tycker bara det är jobbigt. - Kan vi inte se på eurosport istället? föreslog hon. hon hamnade ganska snart framför datorn istället och är på gång att lägga sig nu.

Idag har vi hunnt med en hel del här hemma. Fredrik har tömt garaget på skräp och krattat upp alla löv från gräsmattan som vi också fick slängt på tippen. Han har också satt på vinterdäck på min bil och dammsugit huset. Jag har plockat i ordning i huset och rensat en massa papper och annat. Jag dammade och har tvättat 4 maskiner tvätt. Lagt in kläder i skåpen, lagat mat och skjutsat Sofie till konståkningsträning. Där hade vi tydligen städvecka men jag slapp då några andra föräldrar redan hunnit. Jag fick också med mig en visningskasse med "new body" grejer som vi ska sälja. På eftermiddagen gjorde jag äntligen i ordning uterummet inför vintern. Plockade in alla dynor och vår nya barnvagn som stått där ute ett tag. Det har varit en skön lördag med nöjda barn och lagom mycket att pyssla med. Ska bli så skönt att snart få vara lite föräldraledig igen och kanske komma ikapp litegrann. Ha allt fokus på familjen ett tag. Men det är ju ett tag kvar dit. Längtar till jul, då är det värsta i skolan över. Det kommer nog gå fort tror jag!

Imorgon blir det en lugn söndag. Jag blir hemma med Sofie och hon ska få leka med några kompisar. Kasper ska spela innebandy och sen på barnkalas. Han kommer väl vara helt slut sen!

Magen har bara på två veckor växt till sig och blivit riktigt rund. Är i v. 24 och går snart in i v. 25. Måste ringa till barnmorskan och beställa tid till första kontroll. Börjar få lite problem med foglossning, onda fötter och att böja sig upp och ner smidigt. Kan känna barnet nu när jag böjer mig framåt i soffan. Då är den i vägen. Även förra helgen i Göteborg kände jag för första gången att magen var i vägen i hissen på hotellet. jag slarvar med vitaminer och har inte börjat med järntabletter vilket jag nog behöver. Har så mycket annat att tänka på bara..

Inga kommentarer: