måndag 22 oktober 2012

Peter Jöback "I love musicals"

I fredags var jag och min man på Scandinavium i Göteborg och tittade på Peter Jöback och hans konsert som han kallar "I love musicals". Han är ju verkligen en musikalstjärna och en artist Sverige kan känna sig stolta över. Han har medverkat i ett flertal olika stora musikaluppsättningar både i Sverige och Storbritannien. Nyligen medverkade han i "Phantom of the opera" i London och nu har han återvänt till Sverige och ska snart medverka i "Chess". Han har provat på popmusik emellanåt men hans röst är ju given för musikal och passar inte för nåt annat enligt mig. Denna konsert innehöll bara musikallåtar som han själv valt och satt ihop en konsert tillsammans med tre andra musikalstjärnor och Stockholms Symfonietta. Han är verkligen jätteduktig och jag har alltid tyckt om honom. Ända sen han medverkade i svenska melodifestivalen med bidraget "En sensation" och då var jag inte särskilt gammal och inte han heller. Jag såg honom också i den svenska musikalen "Kristina från Duvemåla" som blev hans stora genombrott för många år sedan.
Jag spelade in några låtar från konserten. Vi satt ganska långt fram och såg honom jättebra utan videoskärm men jag har filmat på skärmen och bildkvalitén är inte bäst precis. Jag filmade också med mitt fodral framför mobilen för att inte störa övrig publik vilket ledde till att jag inte såg vad jag filmade. Vill man lyssna på några smakprov från konserten kommer de här:









                                       

Inga kommentarer: