måndag 29 oktober 2012

Höstlov

Det heter att det är höstlov denna veckan. Idag har vi i alla fall varit lediga men bara för att förskolan var stängd för planeringsdag. Annars har jag ju egentligen hur mycket som helst att göra i skolan, men det får vi ta igen resten av veckan. Jag kommer inte ihåg när jag sist var hemma en hel dag med båda barnen så här mitt i veckan. Helt enkelt jättelängesedan. Jag hade tänkt att vi skulle åka och bada idag först men hade ju ingen lust att åka till de två stora äventyrsbaden i närheten själv med två barn tillsammans med övriga höstlovslediga. Är inte särskilt rörlig just nu heller. Därför kollade jag upp en mindre simhall i närheten för jag tänkte att det är ganska få som väljer att bada på små ställen nu för tiden när allt ska vara så märkvärdigt hela tiden. Tyvärr öppnade de inte förrän 15 idag så det var ju kört eftersom Sofie ju har träning på måndagseftermiddagar.

Började fundera på stadsparken men det var ruskigt rått väder ute med iskallt regn och halv storm och kom på att Monkeytown ju finns. Också ett ställe med mycket barn en sån här dag, men mina två barn är ju stora och klarar sig helt själva där. Det går inte att komma bort heller då det är ett litet mindre lekställe så det passade perfekt idag. Dyrt bara! Visst var det också jättemycket barn där idag men det gick bra. Barnen lekte som galningar en bra stund och sen satte de sig och byggde hus av stora legobitar och lekte sen en stund till innan de var jättetörstiga och fikasugna. De fick lite dricka och varsin glass och lekte sen en stund till innan de tröttnade helt så då åkte vi hem istället och åt middag.



Barnen var trötta efter utflykten och satte sig vid varsin dator och satt länge och spelade legospel. Jag hann vila mig litegrann också även om jag inte riktigt hade ro till det. Vi åt mellanmål och sen var det läge för att gå ut tyckte jag. Regnigt och kallt men vi behövde lite luft. Barnen lekte ett tag med smälta isbitar och klättrade i våra träd och gungade lite. De blev osams och vi gick in och valde att gå upp och leka på övervåningen isället. Kasper ville så gärna leka med Sofies friendslego men det var ju inte så poppis precis. Han fick leka en liten stund men tröttnade då han inte fick ha alla grejer. Han lekte istället med några av hennes andra leksaker som han inte brukar få ha. Själv leker hon ju inte heller med sakerna. Helst ska de bara stå fint uppradade. Hon städade i ordning på sitt rum och de var lugna och nöjda. Telefonen ringde och det var min man som undrade om han skulle komma till Kinnarps arena efter jobbet och då gick det upp ett ljus! Sofies konståkningsträning! Skit också! Den hade jag helt glömt och inte ägnat en enda tanke på hela dagen. Lite synd på ett sätt då jag inte har möjlighet att följa med annars på måndagar. Hon har ju en tränare som hon är lite rädd för då. Sen kostar det ju ofantligt mycket att missa en träning med. Helst ska man anmäla frånvaro också. Men vi hade ju det bara bra här hemma så det var nog ingen större skada skedd.

Imorgon är det tänkt att vi ska börja skriva på vårt arbete. Vi har massor att göra! Hoppas vi får mycket gjort så lite av denna stressångest jag lider av kan lägga sig något.

Inga kommentarer: